Wednesday, August 12, 2009

JODOH.....




Kadang-kadang bila melihat kawan-kawan berumahtangga,bukan tak terniat di hati kita nak berumahtangga tetapi jodoh dan seru belum sampai.Kadng-kadang sibuk dengan komitmen,cita-cita dan nak balas jasa.Bukan tak ada kawan perempuan atau lelaki yang sedap di mata dan suka di hati tetapi malu nak luah perasaan,takut bertepuk sebelah tangan.Akhirnya melepas.....Ada kekasih,namun kadangkala kita atau dia banyak urusan,jadi terpaksa ditangguhkan.Kadang-kadang kita tak ada teman istimewa langsung,kita malas mencari,malu pada diri,ada orang nak,kita tak mahu,melepas lagi dan tak ada jodoh juga.Namun sesungguhnya jodoh kita dah ditentukan sejak azali lagi,cuma cepat atau lambat..Apa yang penting,biarlah pilihan kita direstui kedua ibubapa agar bahagia rumahtangga...


Ya Allah,Ya Tuhanku,


Aku ada rakan perempuan dan lelaki...


Aku ada kekasih..


Tapi aku tak tahu adakah mereka jodohku..


Aku sayang dia,begitu juga dia...


Namun aku tak tahu,


Adakah dia jodohku,kerana......


Jodohku adalah di tanganMu...


Banyak dugaan dariMu...


Tolong aku Ya Allah,


Beri petunjuk padaku..


Andainya insan yang kusayangi kini ,di sisiku adalah jodohku.......


Dekatkanlah,ukhwahkan lagi antara kami berdua..Aku bermohon....


Kalau itu bukan jodohku,kau jauhkanlah,jadikanlah kami sekadar sahabat...


Berilah petunjuk padaku...


Temukanlah aku dengan jodoh yang telah kau tetapkan....


Agar dapat dia bimbingku di dunia untuk dapat kebaikan di akhirat...


Dapat ku rasa kebahagiaan rumahtangga yang bakal di bina di atas restuMu...


Serta peroleh zuriat yang soleh dan solehah.....Amin.....

1 comment:

  1. Masih keliru siapa kekasih hati?
    Sy doakan awk dpt yg terbaik! Sekurang-kurangnya awk ada pilihan...Bukan mcm sy yg sia-siakan permata di depan mata, akhirnya sendiri kecewa bila kehilangan mulai dirasa. But life must goes on! =)

    ReplyDelete