Tuesday, July 07, 2009

MALAM YANG DINGIN....






Malam ini,sedang ku termenung keseorangan,aku mensyukuri melihat alam ciptaan Tuhan,bulan dan bintang yang menerangkan langit malam dan bayu yang lembut bertiup seolah menyapa tubuhku,sungguh mendamaikan jiwa,Alhamdullillah,betapa besarnya ciptaan Tuhan...

Tiba-tiba langit menjadi gelap,tiada lagi bulan dan bintang.Bayu yang tadinya dingin mula menjadi ganas,membuat tubuhku terasa amat sejuk..Emosiku mula terganggu,perasaan sunyi menyelubungi diri ini.Terasa diri ini amat sepi,terkenang insan yang amat ku sayangi,yang pernah bertakhta di hati ini.Memori-memori kenangan mula bermain di ruang mata,saat bahagia kita berdua,gurau senda,gelak tawa,berkasih sayang,kebahagiaan yang kita bina,hancur berkecai kini,kau telah pergi dan tinggalkan aku untuk menjadi seorang perindu yang sepi...

Airmata mengalir membasahi pipi tanpa di sedari,titisan hujan juga mula menitis membasahi bumi,seolah memahami dan menemani diriku ini,sedih rasanya bila janji yang terpatri ntuk membina mahligai cinta tidak tergapai oleh diri ini.Titisan hujan makin lebat,airmataku jua semakin deras membasahi pipi,terasa amat pilu..Bukan mudah untukku menerima seorang lelaki yang bergelar kekasih bagi mengisi ruang hatiku ini,tp kini setelah aku curahkan segala kasih sayang,kejujuran dan kepercayaan kepadamu,semuanya tidak bernilai bagimu dan kau tinggalkan diriku tanpa sebarang alasan yang dapat membuat hatiku menerima perpisahan ini,sedangkan sayangku padamu masih ada walau terasa sedikit terluka kerana kau mencurangi kesetiaanku..
......Hati yang terluka ini bukan mudah untuk diubati,sukar untuk ku usir,namun harus ku terimanya dengan redha.Mungkin antara kita tiada jodoh,kau bukan milikku..
......Airmataku dah kering menangisi kengan pahit itu,tiada gunanya lagi....KINI......cinta dan ketenanganku yang ku temui hanya dengan bersujud padaMU ILAHI....
...Airmataku dah berhenti mengalir,hujan pun dah kembali menjadi titisan,aku akan usirkan apa yang terjadi sebelum ini jauh-jauh,jadikan ia satu memori yang mengajarku tentang salah satu kekecewaan dalam percintaan...Aku tersenyum...Terima kasih YA ALLAH,kerana di kala aku sedih dan kesunyian,Kau seolah-olah memahami dan menghantar hujan ciptaanMu untuk menemaniku...Walaupun aku masih sepi,namun aku bahagia di bawah RahmatMu......Aku bersyukur.........

No comments:

Post a Comment